ZafiraHafiZ

ZafiraHafiZ

Sunday, March 6, 2016

10 Tip utk suami..buat isteri tersenyum...~~~

1. Ungkapkan kata-kata indah
Ramai wanita suka dipuji dan diberikan kata-kata indah yang menunjukkan kasih sayang anda terhadapnya. Sekali-sekala gunakan cara yang bukan tradisional seperti SMS,Whatsapp ataupun hantar gambar yang indah untuk melembutkan hati si dia. Walaupun adakalanya lelaki menganggap ini merupakan perkara yang remeh untuk dilakukan, percayalah, nanti lama kelamaan, kasih sayang di dalam rumah tangga pun akan makin pudar kalau tidak disuburkan dengan perkara mudah seperti ini.
Jika selama ini anda tidak pernah mengucapkan terima kasih atau ucapan penghargaan terhadap pengorbanannya sebagai isteri, cuba ucapkan padanya seikhlas hati.
2. Beri kejutan
Sekali-sekala berikan kejutan seperti hadiah yang ikhlas yang ingin anda berikan padanya seperti sekuntum bunga, ataupun barang kegemarannya. Kalau anda bukan jenis suami atau pasangan yang memberikannya hadiah kejutan, inilah masanya. Tetapi jangan pula berikan kejutan yang boleh buat dia sakit jantung seperti ‘madu baru’. Itu kejutan yang boleh membawa maut… pada kedua-dua belah pihak.
3. Panggilan manja 
Jangan ingat kucing saja ada panggilan manja, manusia pun adakala teringin juga. Cuba bagi nickname pada pasangan anda seperti ‘baby’, ‘sayang’, ayang, dear dan sebagainya. Sedangkan Rasulullah saw pun memanggil Humaira,panggilan manja buat isterinya Aisyah. Tapi jangan pula guna nama panggilan yang kurang ajar seperti ‘gemuk’, ‘badak’ yang boleh mengguris hati si isteri/kekasih.
4. Ingat perkara kecil
Kadang-kadang lelaki ni sukar untuk ingat perkara yang simple dan mudah seperti tarikh perkahwinan ataupun hari lahir pasangan. Kalau tak mampu nak beri hadiah, hanya ucapkan kata-kata manis padanya pada tarikh tersebut tanda anda menghargai pasangan anda. InsyaAllah, ia akan menyuburkan lagi hubungan anda dan pasangan.
5. Bertolak ansur 
Wanita ini mempunyai hati yang lembut. Jadi belajar bertolak ansur dalam perkara-perkara yang menyulitkan hubungan anda, kerana wanita yang mempunyai hati yang lembut ini mudah tersentuh. Jangan terlalu berkeras dan berkasar dengan pasangan anda dan belajar berbincang untuk membuat sesuatu keputusan atau jika ada masalah. Jika anda tidak bersetuju dengan pandangan isteri/pasangan anda, katakan dengan ayat lembut dan beri justifikasi yang logik dan masuk akal supaya dia boleh terima.
6. Jangan ego
Ego ini merupakan masalah terbesar dalam hubungan terutamanya pada lelaki. Lelaki terlalu ego untuk mengaku kesalahan dan ini boleh membunuh hubungan kasih sayang anda. Jika anda telah mengguris hati pasangan anda, ringankan mulut untuk melafazkan kata maaf… Satu kata maaf itu boleh membuatkan hati wanita lembut kembali.
7. Rajin
Lelaki yang rajin dapat memikat dan melembutkan hati wanita. Jadi lelaki yang ingin memujuk isteri/pasangan anda, boleh berubah menjadi lelaki yang ringan tulang… Tetapi biarlah ia berterusan, bukan semasa ingin memujuk sahaja. Kalau boleh, bantu isteri anda dengan kerja rumah dan menguruskan anak-anak sekali sekala.
8. Ajak dating
Cuba ajak pasangan anda keluar makan malam secara romantik ataupun pergi bersiar-siar dan menonton wayang. Kadang-kadang memujuk ini tidak perlu diucapkan dengan kata-kata, tetapi perbuatan pun penting juga.
9. Senyum 
Senyuman merupakan cara yang paling mudah untuk melembutkan hati wanita tau. Senyuman dan lirikan mata yang ikhlas, insyaAllah boleh memujuk hati kekasih dan isteri anda.
10. Pakai pakaian yang indah
Pakai pakaian yang indah untuk isteri anda, kelihatan bersih dan bau yang wangi. Bilakah kali terakhir anda pergi membeli-belah? Sama seperti suami mahu isterinya kelihatan bagus untuk dia, dia juga mahu suaminya untuk berpakaian kacak untuk dirinya juga. Ingatlah bahawa Rasulullah (صلي الله عليه وسلم) akan sentiasa bermula dengan miswak apabila pulang dan sentiasa berbau manis
Tq share dari blog sblh..   ^^, mohon izin ye

Monday, November 9, 2015

Mulanya C.i.n.t.a Lirik-Siti Nurhaliza

Tiada sesiapa dapat melupa
Perasaan cinta pertama
Akan ku ingat selama-lama
Saat pertama jatuh cinta

Kasih Sayang
Senyum mesra bersama
Gurau senda pujuk rayumu
Pasti ku ingati

Apapun juga akhirnya
Aku kan tetap
Mengingatimu dengan setia
Walaupun kau akan pergi
Pasti ku ingati gelora cinta
Kali pertama

Thursday, April 9, 2015

Lirik Lagu Terbaik Bagimu - Siti Nurhaliza

Rasaku kamu ada
di setiap sedih dan juga senangku
rasanya kamu sudah menjadi bintang
terang hidupku

Chorus:
Masih kurang rasaku
mencintai hatimu
ingin aku jadi terbaik bagimu

Masih kurangkah aku
menyayangi hatimu
mahu aku mengganti setiap
sukar mu dengan tenang

Rasaku kamu ada
di saat senyum juga tangisku
Rasanya Kamu sudah jadi yang
terbaik bagi aku

Ulang Chorus

Masih kurangkah aku
menyayangi hatimu
mahu aku mengganti setiap
sukar mu

Ulang Chorus

Thursday, September 18, 2014

Menyayangimu – Saleem



Bukan kerana paras dan rupa
menyayangimu sepenuh hati
Bukan kerana emas permata
cintaku tulus suci

Bumi yang mana tak ditimpa hujan
lautan mana tak bergelora
begitu juga dengan kasih kita
penuh ranjau berduri

Berjanjilah oh kekasih
hanya aku bertahkta dihatimu
buangkanlah kesangsian
hulurkan la seribu kasih sayang

Usah diungkit sejarah dulu
luka yang pahit biarkan berlalu
selagi nyawa dikandung badan
engkau tetap ku sayang

Berjanjilah oh kekasih
hanya aku bertahkta dihatimu
buangkanlah kesangsian
hulurkan la seribu kasih sayang

Usah diungkit sejarah dulu
luka yang pahit biarkan berlalu
selagi nyawa dikandung badan
engkau tetap ku sayang

Bukan kerana paras dan rupa
menyayangimu sepenuh hati
Bukan kerana emas permata
cintaku tulus suci….

Tuesday, June 24, 2014

Aku.....aku... n akuuu

Aku da bosan aku da bosan..bla bla bla....adoiii

Dah 2 bulan xlayan blog ni...
arini aku nk curi mase lunch hour ni nk cakap sorang2 kt cini...

Sambil training lagi bape hari nk puase knkn....
sebabnye before ni makan banyak...bykkkk sgt.....
(mcm giler je byk nye)..
Maklum ibu bf.... makan banyak pon trun berat badan taw taw

Alhamdulillah syukur...xyaa diet2..

hummm

Tapi kurus sgt xbest gak.. da tu mate cengkung cam panda..
kulit da ade acne sane sni...
adoi...bini da selebet...

Mintak Berkat jela...maklum siang malam berjaga....janji bby feeya bahagia...
rupenye itu perasaan seorg dh jd ibu..
Hai feeya!!! mommy saaayannggg feeya...
Walapun suke kaco mmy pg2 bute..mamai tergelak jugak tgk kamu gelak2 gurau senda di agah awal2 pg...
bulan puase ni nnti boleh tman mmy masak sahur ye...(Oup...in shaa allah masakk)hehe

Ummm...
Ummmmm

Nk ckp tp malu.... malu je ckp... ermmmm....

Nak ckap hati tgh geram...k (.)  pasal ape... ermmm tahh

Xpelaa... t mommy nk bwk feeya jalan la release geram+stress+tention+++++++

Rase cam nk layan lagu lame2...k byeeee (slmt luncH~) mkn jgn byk..nnti puase melilauuuuu!!!!!!!!!!!!!!!

Wednesday, March 19, 2014

2 MONTH-05022014

hAIYOOO...BILE TGN MULE MENJENTIK KEYBOARD NI...

mule laa....keghairahan update blog ni...

Kali ni gamba ape pulok??haa... happy 2month baby...but now dh 3 month lebey da pon...
nk cite...punye xsabar nk beli baju gedik2 kat baby feeya mommy ni...kn



2 bln da boley pakai bju ni...yahuuu
berat pon dh 5kilo u...skg dah tambah da la...mybe around 5.7 ke 6kg la kot..
sihat kn...alhamdulillah..
baby susu ibu katekan...
Fully Bf..
walopun mummy ni kje pon fulltime...perahan susu pon fulltime...
alhamdulillah ade hubby yg stiase menyokong hari2 seharian
in sha allah sampai akan datang...n selamanya...amin

dan syukur alhamdulillah rezeki baby...
dan2 abes pantang je start keje tmpt baru...
5 ke 10 min je...dr rumah
mummy bole balek any time tengok bby feeya yg comey ni

Semoga rezeki sentiase bertambah dan berpanjangan...amin

SPECTRA-mY cHOICE


Hai...tetibe je post gamba pump kn....hehe
ape salah nye nk kongsi testimoni kn kn....

kepada ibu2 di luar sane yg tengah2 servey pump tu... pilih lah yg terbaik n sesuai utk diri anda...ye
 1st ly... aku pilih sdri dgn google2 n ty2 la testi kwn2...

Takat ni i'm happy wif this spectra...walopun bkn la spectra N1 kn...
as long pump cukup je utk my baby..as long kene kuat semangat andddd support from hubby...yeahhhh

Berat tu xla seringan mane...
n xla berat mane...
tapi...pump dgn selese..byk ke x susu???
Alhamdulillah....

kene jge mkn gk...n  jgn kurang mkn...
yg ptg...silent la dr pump lain yg bunyi lg kuat tu...
wat ever..for me..masing2 ade pro n contra..
dat y i say...the best choice is depend on u....
as long as u comfort laa ye

kpd bakal2 ibu di luar sane...
Jgn risau...
tenang2 je..walo bagaimane saiz anda...
yakin lah semua kita mampu menyusukan anak kita....
Pedulikan ape org ckp...tapi kite.....

think +ve.....itu PENTING!!!!!!!!