ZafiraHafiZ

ZafiraHafiZ
click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Sunday, May 9, 2010

hati siapa untuk apa...apakah persoalan??



family 1st...aku...adlh aku...
suatu ketika aku lah bintang..penceria suasana..
kdg2..aku jdi bunga..elok rupenye...
kdg2 aku jdi lilin..menerangi yg lain...


seronoknya mjadi bintang..
bunga yg cantik..rasa dihargai..

lilin yg diberi kepercayaan mlindungi org lain...

sungguh indah..
teramat bahagia...

namun..bintang ini kdg2 jdi api...

bunga gugur tinggal lah kayu...
& lilin ini mgkin bleh padam ditiup angin...
api yg merosak suasana...kayu yg memukul org lain...
menyakiti org lain...diri yg dibawa angin...

hanya mngikut kehendak hati...

apakah ini... haruskah begini...
itulah asam garam hidup duniawi..

1 family...taman bahagia..

rantaian sibling...
1000 ragam...1000 kegembiraan...1000 dugaan...

1000 kegagalan..1000 kemenangan
ada kekurangan ada kelebihan...
adil nya yg Esa....


Namun hakikat ini...

1 kedukaan yg ku alami dari taman ini..
1000 kelukaan dlm diri ini...
benarlah ibarat..
air dicincang takkan putus...
walau badai melanda..
laut tetap bersama pantai

haruskah..
kedukaan ini dari taman ini...

kerana aku tiada daya...
kalau taman adalah sgalanya..
dia lah tunjang pedoman hidup
bagaimana kalau ia mendukakan
di mana harus ku mengadu..

perlukah aku jadi api..kayu..atau angin...

atau mungkin...

bintang yg malap...bunga yg layu...

atau lilin yg bertarung dengan angin

egois boleh mjadi punca...
amat menyakitkan...
bila ada ombak memukul pantai...


Ya Allah Ya Tuhan ku..

sesungguhnya Engkau lbh tahu..

apa yg terbuku di hati ini...


ampunilah aku...
maafkan aku....

kalau aku jd api...
kayu...
@angin...

maka jadikan lah aku..

bintang yg bersinar..

bunga yg mekar.. lilin yg terang....
dengan izin Mu

hanya ku ingin kn cahaya taman...

bersama memupuk kebahagiaan..

penuh penghayatan..

izinkan lah ya Tuhanku..

agar kebahagiaan ini sentiasa mjadi milik kami
diberkati..
n dikasihi olehMu..

perkenankan lah hajat kami..
dan permudahkan kami...
jadikan kami golongan yg sentiasa disisimu...

amin Insya Allah~


(dikesempatan ini...i nk wish utk sume sibling i..
yg telah byk menyokong n membantu
dlm apa jua hal dulu kini n slamanya..
THANKS A LOT)


maaf ku pohon...

Love u all selamanya...

semoga Allah memberkati kita....amin..

No comments:

Post a Comment